T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
DÜZCE / KAYNAŞLI - Kaynaşlı Halk Eğitimi Merkezi

Ahmet ASAR - Müdür Yardımcısı

1981 yılı Konya doğumlu Asar, ilköğrenimini Konya’nın Yalıhüyük ilçesi Yalıhüyük İlk ve Ortaokullarında, lise eğitimini Konya’nın Ereğli ilçesi İvriz Anadolu Öğretmen Lisesinde tamamlamıştır. Lisans öğrenimini Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Türkçe Öğretmenliği Programında (2000-2004) tamamlamıştır Yüksek Lisans öğrenimini Bülent Ecevit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türkçe Eğitimi alanında (Tezli - Sakarya Üniv. Ortak 2013-2017) tamamlamıştır. Yüksek lisans tez konusu olarak 1942-1950 yıllarında yayınlanan Çocuk Haftası dergisinin 375 sayısını çocuk edebiyatı açısından incelemiştir. Doktora  eğitimini  Uşak Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Türkçe Eğitimi alanında (2017-2021) tamamlamıştır. Doktora tezi olarak Ortaokul öğrencilerine propaganda teknikleri öğretimi ve analizi üzerinde çalışmıştır. Asar, şu an Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Otel, Lokanta Ve İkram Hizmetleri Bölümü Aşçılık Pr. ve Üsküdar Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu, Diş Protez Teknolojisi bölümlerinde öğrencilik yapmaktadır. Asar´ın bilimsel çalışmaları ve aldığı görevler aşağıdaki gibidir:

Makaleler

Çiçek, S., & Asar, A. (2024). Anadili olarak Türkçe öğretiminde uzaktan eğitime yönelik öğretmen ve öğrenci görüşleri. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 14(2), 919-937.

 

Çiçek, S., & Asar, A. (2023). Ana Dili Olarak Türkçe Öğretiminde Eşdizimsel Farkındalık ve Ortaokul Öğrencilerinin Eşdizimsel Yeterlikleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (59), 176-191.

 

Çiçek, S., Asar, A., & Mete, F. (2023). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğreticilerinin Özyeterlikleri Üzerine Bir Araştırma. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (33), 75-89.

 

Mete, F., Çiçek, S., & Asar, A. (2022). Türkçe ders kitaplarındaki dil bilgisi konuları: Yapılandırmacı yaklaşım öncesi ve sonrası. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 10(2), 363-384.

 

Çiçek, S., & Asar, A. (2022). Yapılandırmacı yaklaşım öncesi ve sonrası: ortaokul Türkçe ders kitaplarında kök değerler. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (Ö11), 312-322.

 

Asar, A., & Gülerer, S. (2021). An Application for Persuasive Communication Instruction in Turkish Education. International Journal of Education and Literacy Studies, 9(3), 137-146.

 

Gülerer, S., & Asar, A. (2021). Ortaokul Öğrencilerine Propaganda Teknikleri Öğretiminde Kullanılabilecek Kazanımlar. The Journal of Academic Social Science (118), 43-62.

 

Asar, A., Çifci, M., & Batur, Z. (2020). Muhâkemetü’l Lügateyn’in Propaganda Açısından İncelenmesi. Electronic Turkish Studies, 15(7).

 

Gülerer, S., & Asar, A. (2020). Propaganda Teknikleri Üzerine Bir İnceleme. International Journal of Language Academy, (34), 201-222.

 

Gülerer, S., Asar, A., & Tenekeci, M. (2019). “Zaman Yeli” Romanının Karnavaleks Özellikler Açısından İncelenmesi. Türük Uluslararası Dil, Edebiyat Ve Halkbilimi Araştırmaları Dergisi, (17), 105.

Asar, A. ve Mete, F. (2019). Türkçe Öğretmenlerinin Drama Kullanım Durumları (Zonguldak ili örneği). Turkish Studies, 14(3), 321-334.

 

Batur, Z., & Asar, A. (2019). Ortaokul Öğrencilerinin Yazılı Anlatımda Düşünceyi Geliştirme Tekniklerini Kullanım Durumları (Zonguldak Örneği). Milli Eğitim Dergisi, 48(1), 129-147.

 

Asar, A., & Yeşilyurt, E. (2017). Çocuk Haftası dergisinin çocuk edebiyatı açısından incelenmesi. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2), 296-315.

 

Batur, Z., Asar, A., Doğan, F., Tenekeci, M., & Topal, S. (2018). Ortaokul öğrencilerinin serbest yazma çalışmalarında konu eğilimleri. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(85), 65-80.

 

Mete, F., & Asar, A. (2014). Üniversite Programlarında Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretmeni Alan Yeterliklerinin Araştırılması. Hacettepe Üniversitesi Yabancı Dil Olarak Türkçe Araştırmaları Dergisi, (1), 121-142.

 

Bildiriler

Çiçek, S., & Asar, A. (2022). Türkçe Öğretiminde Uzaktan Eğitime Yönelik Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri. Internatıonal Conference On Socıal Scıences And Humanıtıes (Ibu-Icssh22), 103

 

Çiçek, S., & Asar, A. (2022). Yapılandırmacı yaklaşım öncesi ve sonrası Türkçe ders kitaplarında kök değerler.V. Uluslararası Rumeli Dil, Edebiyat, Çeviri Sempozyumu, 39

 

Batur, Z., Asar, A. (2019). 1-8. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarında Sağlık. Uluslararası Sağlık Toplum ve Kültür Sempozyumu, 327

 

Kitap İncelemesi

Duran, E., & Asar, A. (2019). Kitap İncelemesi-İşçi Okuma Kitabı-1947. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 128 - 135

 

GÖREVLERİ

Milli Eğitim Bakanlığı Türkçe Öğretmeni (09/09/2004 – 18/02/2005 Kars Sarıkamış Kazıkkaya Ortaokulu) 

Milli Eğitim Bakanlığı Türkçe Öğretmeni (28/02/2005 – 25/06/2010 Zonguldak Kilimli Ziya Gökalp İlköğretim Okulu) 

Milli Eğitim Bakanlığı Türkçe Öğretmeni (25/06/2010 – 16/06/2014 Zonguldak Kilimli Cumhuriyet İlköğretim Okulu) 

Milli Eğitim Bakanlığı Türkçe Öğretmeni (16/06/2014 – 23/09/2016 Zonguldak Mesleki Eğitim Merkezi) 

Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Yöneticisi     (23/09/2016 – 04/09/2019 Zonguldak Mesleki Eğitim Merkezi)

Milli Eğitim Bakanlığı Türkçe Öğretmeni    (05/09/2019 – 26/07/2021 Düzce Atatürk Ortaokulu)

Milli Eğitim Bakanlığı Türkçe Öğretmeni    (26/09/2021 – 05/09/2021 Düzce Bilim ve Sanat Merkezi)

Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Yöneticisi     (05/09/2022 –  Düzce Kaynaşlı Halk Eğitimi Merkezi Devam Ediyor)